نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی: ۸۰ درصد سدهای خراسان رضوی خشک شده است ۵۲۱ فرزند بی سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح شیرخوارگاه‌های بدون فرزند در خراسان رضوی کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: سال گذشته، سیر صعودی طلاق در خراسان‌رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد
سرخط خبرها

کشف بزرگ اموال سرقتی در مشهد | ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی برق و مخابرات

  • کد خبر: ۲۳۹۴۳۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کشف بزرگ اموال سرقتی در مشهد | ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی برق و مخابرات
پلیس در پیگیری ده‌ها فقره سرقت در شهر از پرونده‌های زیادی رمزگشایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اینکه بدون دغدغه انباری با عنوان خرید ضایعات راه بیندازی و راه مال‌خری اموال مسروقه را پیش بگیری، شاید چند روزی از چشم مردان قانون دور بماند، اما رفت و آمد مستمر سارقان، قطعا مأموران را به این سیاه‌چاله راهنمایی خواهد کرد. یا اگر از شلوغی فروشگاه‌های بزرگ سوءاستفاده کنی و در لابه‌لای مشتری‌ها با شگرد‌های مکارانه‌ای، دور از چشم متصدیان اجناسی را سرقت کنی، شاید تنها چند صباحی دوام بیاورد و قطعا پلیس شناسایی‌ات خواهد کرد.

سرقت لوازم درون خودرو‌ها نیز یکی دیگر از مهم‌ترین پرونده‌های پیگیرانه مأموران انتظامی در مشهد است که هر هفته تعدادی متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر می‌شوند. حالا شرح این پرونده‌ها را از زبان سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، بخوانید که با اقتدار پلیس، امروز سارقان جایی در شهر ندارند، مگر اینکه پلیس به سراغشان برود.

کشف ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی

در مهم‌ترین پرونده‌های پیگیری شده در روز‌های گذشته پلیس مشهد توانست به کشف بزرگ اموال سرقتی دست پیدا کند. در این پرونده کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با اشراف اطلاعاتی خود به خبری مبنی بر خرید گسترده کابل‌های برق و مخابرات مسروقه توسط یک مال‌خر حرفه‌ای در پوشش انبار ضایعاتی در محدوده شهرک صنعتی طرق دست یافتند. 

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با تحقیقات میدانی نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع با کسب مجوز‌های لازم قضایی در عملیاتی ضربتی و غافل‌گیرانه وارد عمل شدند. در بازرسی از این انبار ضایعاتی ۲ هزار و ۱۵۰ کیلو انواع کابل‌های برق و مخابرات و مقادیر زیادی شیرآلات و اتصالات برنجی مسروقه کشف شد. با هماهنگی قضایی تحقیقات از متهم برای شناسایی و دستگیری افراد سارق و کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

شکار در شلوغی

راه کثیفی را پیش گرفته بود، دله‌دزدی قطعا نمی‌تواند امور زندگی یک دزد را بچرخاند، باوجوداین او اعتیادگونه این خرده‌سرقت‌ها را روزانه انجام می‌داد. شگردش نیز این‌گونه بود که با ورود به فروشگاه‌های شلوغ، خودش را به عنوان مشتری جا می‌زد و در ادامه بعد از کمی این پا و آن پا کردن در فرصتی مناسب که فروشنده‌ها از او غافل می‌شدند، اقدام به سرقت می‌کرد و در اولین فرصت می‌گریخت. شکایت از او را متصدی چندین فروشگاه به پلیس اعلام کرده بودند، مستنداتشان نیز تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای بود که تصاویر این شیاد را شکار کرده بودند.

مأموران دایره تجسس کلانتری مصلی که این سرقت‌ها در محدوده استحفاظی‌شان رخ داده بود، با بررسی دوربین‌های مداربسته تعدادی از فروشگاه‌ها تصاویری از متهم را که زنی جوان بود به‌دست آوردند. این تصاویر نشان می‌داد که متهم در زمان شلوغی مغازه در غفلت فروشنده‌ها اقدام به کش‌روزنی لوازم می‌کند. تیم رسیدگی‌کننده پرونده با اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و او را با هماهنگی قضایی دستگیر و در بازرسی از محل، تعدادی لوازم مسروقه کشف کردند.

متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در ادامه بازجویی‌ها و رویارویی با ادله و مستندات کشف‌شده به یازده‌فقره سرقت پوشاک از مغازه‌ها در بولوار نواب صفوی اعتراف کرد. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

صید شکارچی نیمه‌شب

شب که از نیمه می‌گذشت شبیه بسیاری از تبهکاران از مخفیگاهش بیرون می‌زد. برایش مهم نبود کجا و چگونه به شکارش برسد، مهم رسیدن بود که خودش را می‌رساند. او انگار بو می‌کشید و می‌فهمید که کدام خودرو چفت و بست درست و حسابی ندارد و مالکش برای خودرو مدل پایین ده‌ها میلیون تومانی حتی یک دزدگیر نگذاشته است.

او در چشم برهم زدنی صندوق و کاپوت خودرو‌ها را باز می‌کرد و پیش از اینکه کسی به او مشکوک شود با زیر بغل زدن کالا‌های سرقتی به سمت مخفیگاهش می‌رفت. شگرد مکارانه و البته تکراری این سارق، صدای اعتراض اهالی شهرک شهید رجایی را درآورده بود. 

مأموران تجسس کلانتری شهرک شهید رجایی که این سرقت‌ها در محدوده استحفاظی‌شان رخ داده بود، با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌ها، گشت‌زنی‌های هدفمندی را با همکاری دیگر واحد‌های انتظامی در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کردند. تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه حوالی ساعت ۲۴ چند شب پیش، یکی از تیم‌های پیشگیری انتظامی کلانتری شهید رجایی هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان مهریز مردی لاغراندام که خودش را لابه‌لای خودرو‌ها مخفی کرده بود مشاهده کردند. 

آنها که به این فرد مظنون شده بودند، او را دستگیر و در بازرسی از کیسه همراهش یک عدد باتری خودرو و یک عدد جک کشف کردند. متهم که فردی سابقه‌دار است با توجه به مستندات به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته، طی چند مرحله بازجویی به بیست فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو‌های سواری در محدوده شهرک شهید رجایی طی دو ماه اعتراف کرد. این متهم نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->